Pryč jsou dávno doby, kdy lidé cestovali za poznáním, aby se něco dozvěděli o navštívené zemi, navštívili její pamětihodnosti a poučili se o historii či významu daného místa. Pryč jsou také doby, kdy si turisté pořídili pár snímků a poté čekali, než jim je zkušený fotograf vyvolá a oni si je založí do rodinného alba a u zvláštních příležitostí se pochlubí návštěvě. Tyto doby jsou již v nedohlednu. S nástupem sociálních sítí a rozmachem nešvarů dnešní doby, spojených s pořizováním dokonalých snímků.
Dnes lidé cestují ne za poznáním, ale za dokonalou fotkou, pořízenou na nějakém oblíbeném místě. Nynější cestovatelé, kteří jsou ovlivnění sociálními sítěmi, vybírají výslednou destinaci podle fotografií na Instagramu a počtu lajků. Následně zhodnotí také to, jak se jim snímky, které na daném místě pořídí, budou vyjímat na jejich osobním profilu. Tento způsob dnes praktikuje velká část uživatelů Instagramu, kteří se zaměřují na cestování. Opakem těchto uživatelů jsou jedinci, kteří Instagram používají v opačném významu. Destinace, které jsou největšími lákadly selfie maniaků, považují za tabu a vyhýbají se jim obloukem.
Na vyhlášených turistických cílech se setkáváme s davy lidí, kteří mají v rukou mobilní telefon a hledají ten správný úhel a světlo pro pořízení té nej fotky na svůj profil. Na některých atrakcích se často čekají doslova dlouhé, několika hodinové fronty, abyste získali tu vysněnou fotografii. Abyste se těmto frontám a davům alespoň částečně vyhnuli, doporučuje se si přivstat, protože většina výše zmíněných „turistů“ vstává později.
Na pořízené snímky se již nemusí čekat, a dokonce už se ani nezakládají do rodinného alba. Jelikož se fotografie pořizují mobilním zařízením, je velice jednoduché je ihned sdílet na svém profilu – ve svém virtuálním albu. Mnohdy ještě z místa, kde byla pořízena. A pak už jen čekat, kolika uživatelům se zalíbí.